Retourneren (herroepingsrecht) – particulieren

Bent u niet tevreden over uw product? Wettelijk heeft u recht op 14 dagen zichttermijn na ontvangst van uw bestelling. Bij ons heeft u 15 dagen zichttermijn en heeft u heeft na annulering nogmaals 15 dagen om uw product retour te sturen. Bij ons heeft u dus max ca 30 dagen retourtermijn. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Na ontvangst van uw retour zal u binnen 14 dagen het het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd krijgen. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Zie ook onderstaande retourvoorwaarden

Om gebruik te maken van dit recht kunt u het retourformulier op deze pagina gebruiken. Zie ook hieronder voor alle aanvullende voorwaarden.

Retouradres
Meetinstrumenten.nl
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Ordernummer: ______

Pakketten waar geen afzender of ordernummer bijgevoegd zijn kunnen we niet herleiden en zullen we dan ook niet in behandeling (kunnen) nemen.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 7 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retourvoorwaarden

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen. Wij verzoeken u om, indien dit redelijkerwijs mogelijk is, de producten in de originele en onbeschadigde verpakking aan ons te retourneren.

(Fabrieks)verpakking

Om een product te testen is het uiteraard nodig om de verpakking te openen. Doe dit het liefst zo zorgvuldig mogelijk! Het product dat retour wordt gestuurd moet in de onbeschadigde, originele fabrieksverpakking zitten, indien redelijkerwijs mogelijk. Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat er een scheurtje ontstaat bij het uitpakken, dit is ook geen probleem. Indien de verpakking te beschadigd is of geheel mist zullen wij een bedrag op de totaalwaarde in mindering brengen bij terugbetaling. De reden is heel simpel, wij kunnen het product zonder originele verpakking niet meer als nieuw (volledige bedrag) verkopen en belanden dan ook in de uitverkoop. Daarnaast hebben we hier extra administratieve handelingen aan wat natuurlijk geld kost.

Uitsluiting herroepingsrecht

Producten die speciaal voor u zijn besteld of aangepast zijn mogelijk uitgesloten van herroepingsrecht. Dit is bijvoorbeeld het geval bij producten met een ISO kalibiratiecertificaat die op uw bedrijfsnaam is gezet. In zulke gevallen hebben wij dit reeds voor het sluiten van de overeenkomst aan u medegedeeld en heeft u hier expliciet toestemming voor gegeven. Ook bij grote aantallen producten die specifiek voor u zijn besteld bij de fabrikant kan het zo zijn dat we deze niet als retour accepteren.

Garantie (RMA) / Dead on arrival (DOD)

Een defect product is natuurlijk altijd vervelend. Wij willen dat u zo snel als mogelijk weer optimaal gebruik kunt maken van uw aankoop, en proberen dan ook zoveel mogelijk zelf te vervangen, waarbij wij het vervolgens met de fabrikant afhandelen. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie

De kosten voor het retourneren van het product zijn voor eigen kosten. De uitzondering hierop is als het een Dead on arrival / DOA is of binnen 10 dagen al defect raakt. In deze gevallen vergoeden wij na ontvangst de retourkosten (standaard postnl pakket tarief)

Product defect buiten garantietermijn of wat niet onder garantie valt

Indien een product buiten de garantietermijn valt of het defect niet onder garantie valt zullen we een indicatie geven van de kosten voor reparatie. Fysieke, zichtbare beschadigingen aan geretourneerde producten vallen niet onder garantie. In het geval dat een defect of beschadiging niet onder garantie valt, of bij onderzoek blijkt dat het product naar behoren werkt, zullen wij EUR 40,00 in rekening brengen voor onderzoek- en transportkosten. Deze kosten vervallen indien u besluit het apparaat te laten repareren of vervangen.

Defect product retourneren

Om een defect product te retourneren vult u het formulier op deze pagina in. Geef altijd een duidelijke beschrijving en vermeld het ordernummer. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om uw aanvraag af te handelen. Indien het product

    Reden van retour

    Gewenste oplossing
    Reparatie/vervanging productRuilen voor ander productCreditnota